۱۲/۰۹/۱۳۹۹

کشف 105 تن چوب قاچاق در طارم

 

کشف 105  تن چوب قاچاق در طارم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: 105 تن چوب قاچاق در طارم طی سال‌جاری کشف شده است.

ضیاءالدین حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان طارم متفاوت از سایر نقاط استان است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی طارم موجب شده شاهد جنگل‌های سرسبز طبیعی به وسعت 31 هزار هکتار باشیم، عنوان کرد: جنگل‌های این شهرستان در مناطقی مانند جنگل «ارس، جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و …» است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1399 تاکنون، 230 هکتار جنگل‌کاری در طارم کشت شده است، بیان کرد: این جنگل‌کاری در «جمال آباد و هزاررود» انجام شده است.

حسنلو با اشاره به اینکه قاچاق چوب از مهم‌ترین تهدید‌های مناطق جنگلی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 105 تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم با اشاره به اینکه اغلب درختانی که قاچاق می‌شوند از نوع «چنار، بید، گردو و قره آغاج» است، افزود: در این بازه زمانی چهار نفر از سودجویان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق چوب توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم ادامه داد: گشت‌های مداوم به صورت شبانه‌روزی، انتخاب همیاران طبیعت در روستاها حدود 90 نفر و اطلاع رسانی از طریق شوراها و دهیاران روستاها از جمله این اقدامات است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر