۱/۰۷/۱۴۰۰

زندانی سیاسی سمیه قریشی محبوس در زندان ارومیه در سکوت و بایکوت خبری


یک زندانی سیاسی بنام سمیه قریشی مدت شش ماه است که در سکوت و بایکوت خبری در زندان مرکزی ارومیه محبوس است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از هه‌نگاو، یک زن زندانی سیاس به نام سمیه قریشی اهل ارومیه مدت ۶ ماه است که در زندان ارومیه نگهداری می شود اما تا کنون هیچ خبری درباره وی منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش زندانی سیاسی سمیه قریشی شش ماه پیش بازداشت شده و برای سپری کردن دوران محکومیت ۱۸ ماهه خود به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

سمیه قریشی از شهروندان آذری ساکن ارومیه بوده و تابستان سال گذشته توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از یک ماه با وثیقه بصورت موقت از زندان آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی در پاییز سال ۱۳۹۹ توسط شعبه دوم دادگاه ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم و همان زمان جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

شایان ذکرا ست زندان مرکزی ارومیه یکی از مخوف ترین و بدترین زندانها در سراسر ایران است. زندانیان در این زندان جهنمی شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند و از هر لحاظ تحت فشار قرار دارند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام نسبت به شرایط زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی در این زندان هشدار داده و خواستار اعزام یک هیات بین المللی برای بازدید از این زندانهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر