۱/۰۶/۱۴۰۰

قدرت نمایی پوشالی گارد زندان ارومیه با تمسخر از طرف زندانیان مواجه شد

گارد ضدشورش در زندان مرکزی ارومیه برای ایجاد ترس و وحشت به سالن داخلی زندان ریخته و تلاش کردند زندانیان را بترسانند، اما این حرکت آنها با تمسخر زندانیان مواجه شد!

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از منابع مطلع ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۵ فروردین، گارد ضدشورش در زندان مرکزی ارومیه برای یک قدرت نمایی پوشالی به سالن داخلی زندان ریخته و با بستن درهای سالن‌ها و با کوبیدن باتوم به سپرهایشان، آژیرها را به صدا درآورده و بصورت وحشتناکی فریاد میکشیدند و سعی در ایجاد ترس و وحشت در داخل زندان داشتند اما تنها با تمسخر زندانیان مواجه شدند.

یک منبع گفت: «مسئولان زندان ارومیه بشدت از ایجاد شورش در این زندان وحشت دارند، آنها حتی از سایه خودشان هم می ترسند، برای همین هر چند وقت یکبار وحشیانه به بندها می ریزند و همه چیز را در هم می شکنند و می روند.»

این منبع گفت: «اما اینبار فقط مانند ایل تاتار ریختند توی سالن داخلی زندان و فریاد می زدند و باتومهایشان را به سپرها می کوبیدند و همزمان آژیر زندان را هم روشن کرده بودند. این کارشان آنقدر مضحک بود که تنها با تمسخر زندانیان مواجه شد- آنها مثل سگ از زندانیان می ترسند!».

شایان ذکر است روز دوشنبه ۱۸ اسفند نیز مأموران گارد زندان مرکزی ارومیه در یک هجوم وحشیانه به بندهای مشاوره، سلامت ۱ و سلامت ۲ اقدام به بازرسی این بندها و تخریب اموال ناچیز زندانیان کردند.

پیشتر نیز در روز سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ حوالی ساعت ۹ صبح سه بار آژیرهای خطر زندان مرکزی ارومیه بصدا درآمد و مأموران گارد ضدشورش زندان با ریختن به پشت بامها و محوطه زندان اقدام به تیراندازی هوایی و سروصداهای کر کننده به منظور ارعاب زندانیان کردند.

از سوی دیگر ۹۰۰ زندانی در این زندان در تاریخ پنجم آذر ۱۳۹۹ دست به شورش زدند. آنها در بند ۱و۲و۳و۴ زندان مرکزی ارومیه شورش کرده و کل شیشه های بند را شکستند.

حمله و هجوم گارد زندان و بازرسی ها، از ترس ایجاد چنین شورشهایی بصورت دوره ای در این زندان انجام میشود.

زندانیان در زندان مرکزی ارومیه از کمترین حقوق یک زندانی برخوردار نیستند. این زندان یکی از بدترین زندانهای ایران از لحاظ امکانات و بخصوص شرایط بهداشتی و غذایی است. آنقدر وضعیت این زندان خراب است که علاوه بر شورشها و اعتراضات، زندانیان بسیاری در این زندان مجبور به خودکشی می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر