۱/۲۰/۱۴۰۰

گزارش کاربران ایرانی درباره دسترسی نداشتن به کلاب‌هاوس

 

اختلال در کلاب‌هاوس عادی نیست

هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات گفته که «اختلال کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده و بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش‌ها دارد. تا الان می‌توانم اینگونه بگویم که ادامه این اختلال‌ها عادی نیست».

او گفته فیلترینگ این شبکه اجتماعی «در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و تا کنون از صدور حکم قضایی هم در این باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است».

به گفته هادیان «اپراتورهای مذکور دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می‌کنند در حالی که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدی است».

همزمان شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت اقدام به مسدود کردن اپلیکشین کلاب‌هاوس برای کاربران کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، ماهنامه پیوست نیز در حساب توییتر خودش نوشته است: “کلاب هاوس روی اپراتورهای همراه مختل شد. براساس بررسی‌ها پیوست این شبکه روی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بدون فیلترشکن باز نمی‌شود و گفته می‌شود دستور فیلتر کلاب هاوس نیز به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است.”

از روز گذشته خبرهایی مبنی بر فیلتر شدن این اپلیکیشن که به سرعت در ایران مورد استقبال قرار گرفته، منتشر شده بود.

با این حال یک مقام آگاه در همراه اول به آی تی ایران گفته است “چون کلاب هاوس یک برنامه جدید است بعضی سرورها برای برخی کاربران مشکل داشت که همان دیشب مشکلات حل شد و هیچ گونه دستوری مبنی بر فیلترینگ کلاب هاوس دریافت نکرده‌ایم”.

مدیر روابط عمومی ایرانسل نیز گفته است که “هیچ دستوری مبنی فیلترینگ کلاب هاوس دریافت نکردیم.”

ورود فرهنگ لمپنی آخوندی به کلاب‌هاوس با مطهری

رادیو آلمان در گزارشی گفت: در روزهای گذشته بازار مصاحبه، گفت‌وگو و مناظره در فضای مجازی موسوم به “کلاب‌هاوس” داغ‌تر شده و کسانی مانند علی مطهری که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند در آن حضوری پررنگ‌تر دارند.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی طی سخنانی که در فضای مجازی سخیف و جنجالی ارزیابی شده در دفاع از مقررات جمهوری اسلامی در مورد زنانه و مردانه کردن شناگاه‌ها گفت: اگر کسی کنار دریا تحریک نمی‌شود بیمار است. خدا خواسته ما تحریک شویم، باید تحریک شویم.

اظهارات توهین‌آمیز مطهری درباره تقلیل دادن آزادی پوشش به “آزادی حیوانی” و دفاع صریح و حکیمانه خواندن “تعدد زوجات” نیز با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.

مطهری در بخشی از سخنانش گفته است: «من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم….تعدد زوجات بسیار حکیمانه‌ست. چون زنان آماده‌ ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت.

از این نماینده ادوار مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی عبارت‌های زیر نیز نقل شده که بسیاری از کاربران فضای مجازی آن را شرم‌آور و نژادپرستانه خوانده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، مطهری گفته است: «اینکه جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می‌شود، خوب است. الان در اروپا مشکل دارند با این مسئله و تحریک نمی‌شوند. مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها رو می‌آورند به مردهای آفریقایی!»

فرج سرکوهی، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی در یک پیام توئیتری این مسئله را غیرقابل فهم عنوان کرده که عده‌ای در اتاق کلاب‌هاوس مطهری “کثیف‌ترین دشنام‌ها و توهین‌ها را به خود و به تمامی انسانیت” شنیده‌اند اما آنجا را به نشانه اعتراض ترک نکرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر