۱/۲۵/۱۴۰۰

فائزه هاشمی: علی مانده و حوضش!

 

فائزه هاشمی با حضور در میزگردی که سایت انتخاب در کلاب‌هاوس برگزار کرده بود، به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد. گفت‌وگویی که از آن استقبال شد و بازتاب و واکنش‌های زیادی هم به همراه داشت.

 

 
  

شب گذشته (۲۳ فروردین) فائزه هاشمی، دختر کوچک آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی مهمان "میزگرد انتخاب" در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس بود. برگزارکنندگان این میزگرد می‌گویند، استقبال از این گفت‌وگو بی‌سابقه بوده است و از رکورد شمار شرکت‌کنندگان در این گفت‌وگوی شش ساعته می‌گویند.

فائزه هاشمی در این گفت‌وگو حرف‌هایی زده که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. یکی از پرواکنش‌ترین گفته‌های او در مورد عدم شرکت در انتخابات پیش رو و رأی ندادن بود.

رأی نمی‌دهم و با رأی ندادن اعتراض می‌کنیم!

او در بخشی از گفته‌های خود با انتقاد از کارنامه حسن روحانی، گفت که حتی در صورتی که برادرش محسن هاشمی رفسنجانی هم کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شود، باز هم در این انتخابات شرکت نمی‌کند و رأی نمی‌دهد.

فائزه هاشمی گفت، نگاه و نگرش او ناامیدی و منفعل بودن نیست اما نهاد انتخاباتی که نتیجه‌ای ندهد و بعد همه به کسی که از صندوق بیرون می‌آید فحش بدهند، این خودش تضعیف نهاد انتخابات است و رأی ندادن اتفاقا نهاد انتخابات را تقویت می‌کند. او گفت، تا کی بین بد و بدتر می‌خواهیم انتخاب کنیم؟ بد و بدتری که ۲ درصد در عملکردشان با هم تفاوت دارند. به اعتقاد او رأی ندادن یک فعالیت و کنش است.

هاشمی گفت که با رأی ندادن می‌خواهیم اعتراض کنیم، چون اعتراض‌های خیابانی همه سرکوب می‌شود و شاید رأی ندادن تلنگری برای مسئولان حکومتی باشد تا رفتار و سیاست‌هایشان را بازبینی کنند یا برای اصلاح طلبان که در مسیر اصلاح‌طلبی قدم بردارند.

او علت این تصمیم را اعتراض به اصلاح‌طلبان عنوان کرد که برای ماندن در قدرت به گفته او شاخصه‌های اصلاح‌طلبی را رها کرده‌اند در مسیر إصلاحات حرکت نکرده و نخواهند کرد و برای همین نباید رأی داد.

واکنش به گفته‌های او در نقد اصلاح‌طلبان و حاکمیت

این بخش از گفته‌های فائزه هاشمی در مورد اصلاح‌طلبان و همچنین نقد حاکمیت با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

برخی از این حرکت هاشمی و گفته‌هایش که "اشاره به دورویی و استمرارطلبی اصلاح‌طلبان" دارد، استقبال کرده و آن را "اصلاح اصلاحات در عمل" نامیده‌اند.

برخی جملات قصار او چون "علی مانده و حوضش" را جشن گرفته‌اند و برخی نوشته‌اند "فارغ از ارزشگذاری سخنان خانم هاشمی این میزان صراحت لهجه و شفافیت و توسعه مرزهای محرمانگی و مصلحت، قابل تقدیر است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر