۱/۲۴/۱۴۰۰

یادگار امام برای دومین بار توسط خامنه‌ای رد صلاحیت شد!

پس از ابراز نگرانی اصولگرایان از احتمال نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهور سید یاسر خمینی اعلام کرد که برادرش در انتخابات نامزد نمی شود. یاسر خمینی گفت رهبر انقلاب نامزدی سید حسن خمینی را به صلاح ندانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، اظهار کرد: “در هفته ها و بلکه ماههای اخیر، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده های شهداء و سیاسیون ایشان را تنها کسی دانستند که می تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند.”

او با بیان اینکه حاج حسن آقا هنوز این درخواست ها را نپذیرفته بودند، افزود: «ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.»

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی تصریح کرد: “با توجه به این توصیه، طبیعی است که تصمیم ایشان روشن است و اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند.”

هر رای در صندوق، رای آری به نظام است

عضو مجلس خبرگان خامنه ای، انتخابات در جمهوری اسلامی را کاملا آزاد خواند و با بیان اینکه مردم در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، گفت: انتخابات هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی سرنوشت‌ساز است و هر رای که به صندوق انداخته می‌شود، رای «آری» مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سیداحمد خاتمی درباره نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب اسلامی هم گفت: نامگذاری سال‌ها از سوی رهبری، حاصل کارشناسی دقیق از وضعیت کشور و علاج و درمان مشکلات است. این نامگذاری‌ها در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم است.

این در حالیست که محمد نوری زاد در پیامی از زندان اوین به مردم ایران گفت: در یک گام بزرگ ملی به صندوق های رای این نظام پوسیده پشت کنید

وی گفت: مبادا به رای دادن بیاندیشید. در یک گام بزرگ ملی به صندوق‌های رای پشت کنید و بگذارید گنده‌های زیرخاکی این نظام پوسیده هر خاکی که می‌توانند بر سر مردم ایران بیافشانند.

این فعال سیاسی در ادامه گفته است: ما مردم گنگ و خواب‌زده نیازمند این خاک بر سری بزرگ ملی هستیم و تا زمانی که دست بر غبارروبی خاکی که بر سر خرد و کلان افشانده‌اند نبریم و غبار از چهره‌ی خورشید دانایی و آگاهی پس نرانیم، همچنان خاک بر سریم و همچنان ذلیل و زبون مشتی موجودات خاکی و عتیقه.

نوری زاد افزوده است: اگر دوست دارید خاک بر سر باشید؛ بروید رای بدهید و اگر دوست دارید چشم‌تان به جمال خورشید فهم و شعور و آگاهی و دانایی روشن شود؛ باید و باید خود را از زیر بار سنگین خاک بر سری برهانیم.

وی در پایان گفته است: مرا ببخشایید اگر قلم بر ناگوار و بر صراحت چرخاندم. ما به راستی خاک بر سریم و زیرک‌ترها محتاج مردمانی خاک بر سرند.

اصولگرا‌ها خودشان یک نفر را رئیس‌جمهور کنند

روزنامه اعتماد نوشت: حسین کمالی از چهره‌های سیاسی گفت: بهتر است اصولگرایان در مورد ردصلاحیت اصلاح‌طلبان زحمت نکشند و خود را درگیر این موضوع نکنند؛ اگر قرار است انتخابات آزاد و رقابتی شکل نگیرد، بهتر است بحث انتخابات را دوستانه حل و فصل کنیم و اعتراض نکنیم و به اصولگرایان بگوییم که شما خودتان جمع شوید و فردی که مورد وثوق‌تان است را به عنوان ریاست‌جمهوری منصوب کنید؛ بدون اینکه رای‌گیری انجام شود. در نهایت هزینه انتخابات هم خرج طبقات ضعیف و فرودست جامعه شود.

در همین حال روزنامه وطن امروز (نزدیک به باند حاکم) روز شنبه در یادداشتی با عنوان «انتخابات ریاست‌جمهوری و تشدید دشمنی با احیاگر مضمون بعثت (خامنه ای)» نوشت: صحنه انتخابات آینده صحنه مواجهه حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب، خودی و غیرخودی خواهد بود.

بی‌میلی مردم بسیار خطرناک است

محمدرضا عارف، از سران باند موسوم به اصلاح طلب درباره بی اعتنایی مردم نسبت به نمایش انتخابات گفت: امروز یک بی‌میلی در مردم برای حضور در انتخابات احساس می‌کنیم، این بسیار خطرناک است، ما از اول انقلاب بر روی حضور مردم مانور داده‌ایم.

به گزارش ایلنا، وی گفت: قرار نبود بعد از ۴دهه از انقلاب، مردم نان‌شان را قسطی بخرند؛ امروز دههٔ پنجم انقلاب شروع شده اما هنوز عدالت، معیشت، اشتغال و بیماری مزمن تورم در کشور مطرح است و نتوانستیم کاری کنیم. وضعیت نگران‌کننده امروز نتیجهٔ کارهایی است که در گذشته انجام دادیم.

از سوی دیگر پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: اصلاح‌طلبان نباید به این فکر کنند که مردم از ترس مرگ به تب راضی می‌شوند و به کاندیدای مطبوعشان رأی می‌دهند.

وی گفت: اگر اشتباه نکنم محسن‌هاشمی رفسنجانی گفته بود می‌دانند که چگونه مردم را پای صندوق‌های رای بکشانند…، اما به نظر میرسد که حالا شرایط برای به پای صندوق رای آوردن مردم بسیار سخت شده است. مردم به این نتیجه رسیده‌اند که طیفی‌هایی از اصلاح‌طلبان، مردم، را به مثابه ماشین رای برای به قدرت رساندن آنها میدانند. به همین دلیل دیگر به این توصیه ها گوش نمی‌دهند

مردم می ‌پرسند چه چیزی را می ‌خواهید اصلاح کنید؟ا

یک فعال سیاسی در همایش «مردم و انتخابات ۱۴۰۰» با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نهایتا ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند، گفت: اصلاح‌پذیر بودن یا اصلاح‌ناپذیر بودن، مساله این است.

به گزارش بهارنیوز، ابراهیم اصغرزاده گفت: ما حتی جرأت نمی‌کنیم درباره رهبر آینده صحبت کنیم در حالی که می‌دانیم این مساله تا چه اندازه اهمیت دارد. یا درباره اسلام قشری سنتی که آبروی ما را در دنیا برده صحبت نمی‌کنیم. حتی در جمع‌های اصلاح‌طلب درباره این موضوعات نمی‌توانیم حرف بزنیم. هیچ سیستمی، اصلاحاتی که بخواهد موجودیت او را از بین ببرد نمی‌پذیرد چون دیگر اسمش براندازی می‌شود.

وی گفت: اصلاح‌طلبان نهایتا ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند. حتی اگر خاتمی را هم بیاورید، مردم می‌پرسند چه چیزی را می‌خواهید اصلاح کنید؟ا اگر قرار است توجیه‌کننده وضع موجود باشیم و ناکارآمدی را به جان بخریم و از مردم بخواهیم سکوت کنند، مردم دیگر ما را تحویل نمی‌گیرند.

تازه ترین اظهارات زیباکلام درباره اصلاح طلبان بی‌آبرو

صادق زیباکلام در گفتگویی مفصل با “انصاف نیوز” گفته است که بعد از سال ها او عاقبت پی برده که انتخابات در جمهوری اسلامی بی معنا است، اصلاح طلبان دیگر آبرو و اعتباری در نزد مردم ندارند و در سال ١۴٠٠ نیروهای تندرو پس از قبضه کردن کامل قدرت احتمالاً با جو بایدن سازش می کنند.

به گزارش رادیو فرانسه، زیباکلام در این مصاحبه گفته است که “انتخابات ١۴٠٠ مرده‌ای است که هیچ طور نمی شود زنده‌اش کرد” و آن ٢۴ میلیون‌ نفری را که به حسن روحانی رأی دادند “دیگر با جرثقیل هم نمی‌شود پای صندوق رأی برد.” به همین خاطر زیباکلام حتا صحبت کردن دربارۀ انتخابات در جمهوری اسلامی و “انتخابات ١۴٠٠ را اتلاف وقت” می داند، چون، به گفتۀ او، “انتخاباتی به آن معنا در کار نخواهد بود.”

صادق زیباکلام سپس گفته است که بی اعتباری انتخابات فقط شامل تهران نمی‌شود، در مشهد، اصفهان، شیراز و دیگر جاها وضع به همین نحو است یعنی دیگر “مردم نمی‌روند در انتخابات شرکت کنند” و دیگر هیچ طور نمی‌شود انتخابات “را احیاء کرد و به آن آبرویی داد.”

زیباکلام یادآور شده است که در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اصلاح طلب حتی پنج درصد رأی هم نیاوردند. او می‌گوید “تتمه آبروی اصلاح طلبان را روحانی” یا در واقع حمایت اصلاح طلبان از جمله خود او از روحانی برد و سپس روی واژه “تتمه” هم “خیلی تأکید” می‌کند و معتقد است : گویاترین بیان این بی آبرویی شعار مردم در اعتراض‌های خیابانی دی ماه ٩۶ بود که می‌گفتند : “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا”.

زیباکلام سپس افزوده است که گر چه خود او در آغاز فکر می‌کرد که این شعار ماندگار نشود، “ولی با کمال تأسف و تعجب باید بگوید که این شعار ماند.”

صادق زیباکلام اکنون معتقد است تا زمانی که نظارت استصوابی هست شرکت در انتخابات در ایران بی معنا است. او می گوید : “من می دانم که رئیس جمهور کاره‌ای نیست، رئیس مجلس کاره‌ای نیست، رئیس قوۀ قضائیه کاره ای نیست و قدرتی ندارند.” زیباکلام حالا متوجه شده که در مقابل این باصطلاح منتخبان بی قدرت “دیگر نیروهای قدرتمندتری وجود دارد که ٢۴ میلیون که سهل است، ٢۴٠ میلیون نفر هم در انتخابات شرکت کنند اجازه نمی دهند یک میلیمتر به دموکراسی نزدیک شوید.”

او سپس گفته است : “من تا دیروز فکر می‌کردم از طریق صندوق رأی می توانیم به دموکراسی [نزدیک] شویم. حالا به این نتیجه رسیدم که نه، نمی گذارند.”


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر