۱/۱۴/۱۴۰۰

ارجاع پرونده سه فعال دیگر دانشجویی به دادگاه انقلاب تهران


خبرگزاری هرانا – امیر رئیسیان وکیل دادگستری، از ارجاع پرونده سه فعال دانشجویی به نام های امیرحسین علی‌بخشی، علی حقیقت‌جوان و ضیاءالدین نبوی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داد. این شهروندان اوایل اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و اواسط اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزآروز، امیر رئیسیان وکیل دادگستری، از ارجاع پرونده سه فعال دانشجویی به نام های امیرحسین علی‌بخشی، علی حقیقت‌جوان و ضیاءالدین نبوی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری، این پرونده با شکایت قرارگاه ثارالله و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و همچنین تبلیغ علیه نظام برای این سه فعال دانشجویی گشوده شده است.

رئیسیان ضمن بیان ارتباط این پرونده با فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی مجوزدار داخل دانشگاه‌ها و مجموعه فعالیت جمعی آن‌ها تحت عنوان “دانشجویان متحد” افزود: “در بخش‌هایی از این پرونده به فعالیت‌های تشکل‌های مجوزدار در دانشگاه ها اشاره شده است”.

ضیاءالدین نبوی در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ و امیرحسین علی بخشی و علی حقیقت جوان در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. آقایان حقیقت‌ جوان و علی بخشی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه و ضیاءالدین نبوی مورخ ۱۲ اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

آقای علی بخشی، عضو سابق شورای احیای انجمن‌های دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر است و پیشتر در سال ۱۳۹۲ توسط کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دو ترم از تحصیل محروم شده بود.

ضیاءالدین نبوی پیش از این نیز سابقه زندان و محکومیت دارد.

آتنا دائمی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد

خبرگزاری هرانا – آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد. خانم دائمی از آذرماه ۹۵ تاکنون دوره محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی در بند زنان زندان اوین سپری می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹، آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

خانم دائمی ظهر روز گذشته با پابند و دستبند از زندان اوین خارج و ساعت ۸ شب گذشته به زندان لاکان رشت تبعید شده است. خانم دائمی از زمان انتقال خود به زندان لاکان رشت از حق تماس تلفنی محروم بوده و مسئولان زندان وسایل شخصی او را نیز تحویل نگرفته‌اند.

تبعید زندانیان سیاسی از تهران به سایر شهرستان‌ها در ماه‌های اخیر امری مسبوق به سابقه است. طی روزهای ۱۹ و ۲۱ اسفندماه مریم اکبری منفرد و سپیده قلیان از بند زنان زندان اوین به ترتیب به زندان‌های سمنان و بوشهر تبعید شدند. یکشنبه‌شب مورخ ۵ بهمن‌ماه نیز گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین به زندان آمل تبعید شد. هرانا در تاریخ ۱۵ آذرماه از انتقال سه زندانی دیگر از جمله سپیده فرهان و مژگان کشاورز از بند سیاسی زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین خبر داد. همچنین پیشتر نیز در تاریخ ۳۰ مهرماه یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی از زندان اوین به زندان کچویی کرج و سمانه نوروز مرادی به زندان لاکان رشت منتقل شدند. به علاوه طی روزهای ۲۹ مهرماه تا ۱۷ آبان‌ماه نیز نسرین ستوده و مریم ابراهیم وند به زندان قرچک ورامین و سکینه پروانه به زندان قوچان فرستاده شدند.

انتقال تعدادی از این زندانیان بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی صورت گرفته بود. همچنین این شهروندان در زمان انتقال از بردن وسایل خود به ویژه در روزهای آغاز فصل سرما و نیاز به لباس‌های گرم محروم بوده‌اند. طی ماه‌های اخیر مسئولان زندان اوین و سازمان زندان‌ها چندین بار با حضور در بند، با زندانیان صحبت کرده‌اند که در یکی از این موارد، معاون قضایی زندان اوین ضمن سلب مسئولیت از خود اعلام کرد که این انتقال‌ها با دستور نهادهای دیگری صورت گرفته است و آنان تنها نقش اجرا کننده در این امر را دارند. این مقام مسئول دلیل انتقال‌های ناگهانی را مقاومت احتمالی زندانیان عنوان کرده و به زندانیان گفته بود که اگر با ما همکاری کنید در موارد بعدی از پیش به شما اطلاع داده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر