۱۲/۰۹/۱۳۹۹

در پی برگزاری مراسم قسامه؛ تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور


حکم یک متهم به قتل که پیشتر طی برگزاری مراسم قسامه توسط ۵۰ شاهد، عامل قتل معرفی و با استناد به این مراسم توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد. قسامه یکی از ضعیفترین راههای اثبات قتل و جراحات و صدمات بر اعضاء بدن است که با وجود لوث (عبارت از ظن قاضی به راستگویی مدعی است) قابل اجرا است.

این مرد متهم است که در تاریخ ۱۶ آبان ۹۶ در بزرگراه آزادگان، مردی ۳۲ ساله ای به نام بهنام با شلیک گلوله به قتل رسانده است.

در حالی که متهم منکر شلیک به بهنام بود، پرونده اش به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رفت و اولیای دم نیز در ابتدای دادگاه درخواست صدور حکم اعدام را مطرح کردند.

با توجه به انکار قتل از سوی متهم، دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر کردند.

با این حکم، اولیای دم ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کردند و آنها همگی قسم خوردند که این مرد قتل را مرتکب شده است!

بدین ترتیب در پایان جلسه قضات با استناد به برگزاری مراسم قسامه، متهم را به اعدام محکوم کردند.

در پی اعتراض مجدد متهم به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور حکم اعدام متهم به قتل را تایید کردند.

قسامه یکی از ضعیفترین راههای اثبات قتل و جراحات و صدمات بر اعضاء بدن است که با وجود لوث (عبارت از ظن قاضی به راستگویی مدعی است) قابل اجرا است و آن به صورت ادای سوگند توسط “پنجاه” نفر از بستگان در قتل عمدی و “بیست و پنج” نفر در قتل شبه عمدی است.  هرانا  ۸ اسفند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر