۱۲/۰۹/۱۳۹۹

دادگاه تجدیدنظر؛ نوید میهن دوست به ۳ سال و شش ما زندان محکوم شد


محکومیت نوید (رضا) میهن دوست، نویسنده، کارگردان و تدوینگر سینما توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

این حکم در حالی در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تائید شده که ثبت اعتراض در این شعبه فقط دو روز پیش از آن و در تاریخ ۲۶ بهمن ماه صورت گرفته است.
نوید میهن دوست در دیماه امسال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به قصد براندازی به ۳ سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شعارنویسی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به قصد براندازی در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

نوید (رضا) میهن دوست آذرماه سال گذشته توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

نوید میهن دوست، متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان نوشهر و کارگردان و تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. کارگردانی سریال دیوار شیشه‌ای، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و فیلم هرچی خدا بخواد برخی از مهم‌ترین آثار نوید میهن دوست به شمار می‌آیند.  هرانا ۸ اسفند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر