۱۲/۰۸/۱۳۹۹

کانون مدافعان حقوق بشر ایران به سازمان ملل: به کشتار مردم در سراوان فورا رسیدگی کنید


کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌ای به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به آن‌چه “خبرهای هولناک و تکان‌دهنده از کشتار بی‌رحمانه” مردم در سراوان خواند ابراز نگرانی کرد. در این نامه که چهارشنبه ۶ اسفند (۲۴ فوریه) منتشر شد، آمده است: «مردم محروم سیستان و بلوچستان که طی ماه گذشته شاهد اعدام بیش از ۲۱ نفر از بلوچ‌های زندانی بوده‌اند، در شرایط تبعیض‌آمیز و فقر و محرومیت طاقت‌فرسایی زندگی می‌کنند. بی‌کاری و گرسنگی موجب شده تا مردم حداقل از طریق سوخت‌بری به امرار معاش خود بپردازند که متاسفانه با خشونت و سرکوب نیروهای امنیتی مواجه مواجه شده‌اند.»

روز دوشنبه خبرها و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که از درگیری و کشته شدن گروهی از سوخت‌بران در منطقه مرزی شهرستان سراوان حکایت داشتند. این سوخت‌بران در مناطق مرزی آسکان شهرستان سراوان هدف تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفتند. به گفته فعالان بلوچ دست‌کم ۱۰ سوخت‌بر در سراوان توسط سپاه پاسداران کشته و پنج نفر زخمی شدند.
کانون مدافعان حقوق بشر” اقدام خشونت‌بار ماموران در سراوان را یادآور کشتار بی‌رحمانه مردم معترض به گران شدن بنزین در آبان سال ۹۸ ” دانسته است.
کانون مدافعان حقوق بشر با اعتراض به “اعمال سیاست‌های تبعیض‌آمیز و فقر و محرومیت‌زای حکومت ایران و برخورد خشونت‌آمیز و کشتار و شلیک مستقیم به مردم” خواستار رسیدگی فوری کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر