۱/۲۳/۱۴۰۰

جزییات تازه از ضربه کاری دشمن به مرکز غنی‌سازی نطنز

روزنامه جروزالم پست نوشته: اتفاقی که در تاسیسات نطنز افتاده حادثه” نبوده و خسارات آن بسیار سنگین‌تر از آن است که مقام‌های رژیم ایران می‌گویند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز به نقل از دو منبع اطلاعاتی نوشت که حادثه نطنز یک انفجار بزرگ بود که سیستم برق‌رسانی این مجموعه را به کلی از کار انداخته است.

این گزارش که بر پایه اظهارات مقامات اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی منتشر شده است، حادثه مورد اشاره در تاسیسات هسته‌ای نطنز را به اسرائیل نسبت می‌دهد و می گوید بر اثر این رخداد ضربه شدیدی به توانایی رژیم ایران در غنی‌سازی اورانیوم وارد آمده است.

نیویورک تایمز به نقل منابع اطلاعاتی نوشته است که در اثر انفجار روز گذشته در سیستم برق نیروگاه نطنز، رژیم ایران تا ماه‌ها امکان غنی‌سازی اورانیوم را از دست داده است.

ارزیابی این مقامات حاکی از آن است که رژیم ایران برای بازگشت به نقطه‌ای که پیش از این انفجار در آن قرار داشت، دست‌کم ۹ ماه زمان لازم دارد.

با وجود اینکه هنوز دقیقا روشن نیست که پشت پرده این حادثه چه بوده است اما تحلیلگران سیاسی اسرائیل را عامل آن می دانند. ناظران این اقدام را مرتبط با مذاکرات هسته ای در وین می دانند.

مدیر مسئول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در این باره در توئیتی نوشت: اگر بنده کاره‌ای در تصمیمات نظام بودم بعد از خرابکاری اخیر در نطنز دستور لغو مذاکرات وین را صادر می کردم.چه معنا دارد هنگامی که متعهد می شویم به عقب برگردیم و تعطیل کنیم خرابکاری می کنند؟ نباید هم چوب را خورد و هم پیاز را. این تقسیم کار هویچ و چماق آمریکا با صهیونیست هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر