۱/۲۳/۱۴۰۰

نطنز؛ همه سانتریفوژها به باد رفت/سخنگو هم سقوط کرد!

 


انهدام سانتریفوژهای پیشرفته در تاسیسات غنی سازی نطنز در جریان حمله روز گذشته و سقوط سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی از ارتفاع ۷ متری حین بازدید از تاسیسات آسیب دیده

به گزارش صداوسیما، بهروز کمالوندی، دیروز حین بازدید از مجتمع هسته ای نطنز دچار حادثه شده و اکنون در بیمارستانی در کاشان بستری است. کمالوندی درباره جزئیات این حادثه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “حین بازدید، مقدار زیادی آلومینیوم پخش شده بود که در واقع روی دریچه ای را گرفته بود، دریچه هم مانند دودکشی برای طبقه پایین باشد و ارتفاع حدود ۷ متر و خورده ای داشت که پای بنده روی آلومینیوم رفت و پایین افتادم.

همزمان سخنگوی وزارت ‌خارجه جمهوری اسلامی امروز در جریان نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اذعان به حمله روز گذشته به تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی می‌گفت و از منابع متعدد تأیید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. خوشحالم هیچ آسیب انسانی یا محیط ‌زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه‌ ای بینجامد … این‌که با این هدف بوده توان هسته‌ ای ایران محدود شود. تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR۱ بوده و با سانتریفوژهای جدید جایگزین می‌شود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام خود تلاش کرد از مردم ایران انتقام صبر و رفتار پر از حکمت خود را در مسیر رفع تحریم‌ها بگیرد. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است…

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: برنامه اتمی رژیم ایران در سال های گذشته چند بار هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته است که تازه ترین آنها حمله به تاسیسات زیرزمینی نطنز بود. حمله روز یکشنبه در حالی رخ داده که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن رژیم ایران و آمریکا به توافق برجام هستند. این حمله خرابکارانه با هدف توقف و به عقب برگرداندن این مذاکرات است که باعث تشدید تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.

در همین حال وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با همتای آمریکایی خود که همزمان با مذاکرات برجام و حمله بامداد یکشنبه به تاسیسات غنی‌سازی نطنز به اسرائیل سفر کرده است، گفت: رژیم ایران امروز تهدیدی استراتژیک برای کل منطقه است.

از سوی دیگر فرانسه به رژیم ایران هشدار داد که با اقدامات تحریک‌آمیز خود مذاکرات برجام را تضعیف نکند

این در حالیست که نیویورک تایمز پیش تر درباره مذاکرات مربوط به برجام در وین نوشته بود: دیپلماتهای اروپایی از این نگرانند که زمان بسیاری از دست رفته و توافق هسته ای برجام در عمل مرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر