۱/۲۳/۱۴۰۰

نطنز؛ آلمان: خبر خوبی برای برجام نیست / موضع روسیه


نماینده روسیه در گفتگوهای برجام امروز در حساب توییتری خود نوشت: چگونه وضعیت فعلی امور را در روند بازیابی برجام ارزیابی کنیم؟ هنوز پیشرفتی حاصل نشده است. برای پیشرفت در مذاکرات تمامی طرف‌ها باید درک بهتری از لغو تحریم‌های آمریکا داشته باشند؛ این یک پیش شرط بنیادین برای موفقیت است

در همین حال شبکه اسکای نیوز از قول مقامات آلمانی گزارش داد که برلین روند تحولات رخ داده در تاسیسات هسته ای نطنز را برای مذاکرات برجام در وین سازنده نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه هشدار دارد که اتفاقات مربوط به سایت غنی سازی نطنز خبر خوبی برای مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نیست.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان افزود: آنچه که ما اکنون از تهران میشنویم به ویژه از نطنز، خبر خوبی برای مذاکرات نیست.

همزمان یک مقام ارشد دولت بایدن اعلام کرد که آمریکا دخالتی در حادثه نطنز نداشته است.

به گزارش واشنگتن پست، این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: ما اخبار مربوط به حادثه در تاسیسات غنی سازی نطنز را مشاهده کرده ایم. آمریکا هیچ مداخله ای در این حادثه نداشته است و ما چیزی برای اضافه کردن به گمانه‌زنی‌ها درباره علل وقوع این حادثه نداریم.

این منبع نوشت: آمریکا و اسرائیل سابقه طولانی در عملیات محرمانه برای خرابکاری در برنامه های اتمی رژیم ایران دارند و مبداء آن به دولت جورج بوش پسر بر می گردد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر