۱/۲۸/۱۴۰۰

واکنش بایدن به غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران


رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم توسط رژیم ایران بر خلاف توافق هسته‌ای برجام است.

بایدن که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز گفت: فکر نمی‌کنیم که حرکت به سوی غنی سازی ۶۰ درصد برای مذاکرات مفید باشد. این موضوع به مذاکرات کمک نمی‌کند. ولی هنوز زود است در باره ای این مذاکرات قضاوت کرد.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد: پس از تصمیم رژیم ایران به افزایش غنی‌سازی مذاکره کنندگان وین به کشورهای خود برمی گردند و از سرگیری گفتگوها نامعلوم است.

یک مقام اروپایی گفته: ما با تصمیم غنی‌سازی ۶۰ درصدی طرف هستیم‌.‌ این مسئله مذاکرات را آسان‌تر نمی‌سازد. سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم تصمیم رژیم ایران مبنی بر غنی‌سازی ۶۰ درصد را بسیار نگران‌کننده خواند.

سخنگوی کاخ سفید هم گفته: غنی‌سازی اورانیوم ۶۰درصد عملی تحریک‌آمیز است و جدیت مذاکرات را زیر سؤال می‌برد.

رویترز نوشت: مقام اتحادیه اروپا روز جمعه بعد از تصمیم تهران به افزایش غنی‌سازی اورانیوم که مذاکرات وین را پیچیده‌تر کرده است، گفت: فکر می‌کنم دو هیات مربوطه برای دریافت دستورات دقیق‌تر به کشورشان برمی‌گردند و برای من نامعلوم است که چه زمانی گفتگوها را از سر خواهیم گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر