۲/۱۱/۱۴۰۰

بازداشت یک نفر به دلیل “تامین خوراک شبکه‌های معاند”

 بازداشت یک شهروند به دلیل انتشار ویدیویی از درگیری نیروی انتظامی با مردم کهمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله با اشاره به درگیری روز چهارشنبه نیروی انتظامی با اهالی یک روستا در منطقه کهمان، از بازداشت یک مدیر گروه تلگرامی به دلیل انتشار فیلم این ماجرا تحت عنوان “تامین خوراک شبکه‌های معاند” خبر داد. وی بدون اشاره به هویت این شهروند مدعی شده است که او “فردی از نزدیکان مسئولان شهرستان” است.

به گفته او تاکنون در این خصوص ۶ نفر روانه زندان شده اند و تمامی کسانی که در درگیری با نیروی انتظامی مانع اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی منطقه شده بودند شناسایی و به اشد مجازات محکوم می شوند. روز گذشته فرمانده انتظامی شهرستان سلسه نیز از بازداشت ۱۳ شهروند در این رابطه خبر داد. روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، ویدیوها و تصاویری از درگیری و تیراندازی نیروی انتظامی به سمت مردم عادی در منطقه کهمان شهرستان الشتر واقع در استان لرستان در شبکه های اجتماعی منتشر شد که گفته شده چند تن از ساکنین در این واقعه زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز جمعه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله از بازداشت یک مدیر گروه تلگرامی به دلیل انتشار فیلم ماجرای درگیری روز چهارشنبه نیروی انتظامی با اهالی یک روستا در منطقه کهمان، تحت عنوان “تامین خوراک شبکه‌های معاند” خبر داد.

یونس آزادپور با اشاره به اینکه تاکنون در این خصوص ۶ نفر روانه زندان شده اند، مدعی شد: تمام کسانی که به هر نحوی در ارتباط با وقایع اخیر کهمان دخیل بودند شناسایی و امروز نیز مدیر یک گروه تلگرامی که “از نزدیکان مسئولان شهرستان” بود بازداشت و پس از تفهیم اتهام روانه زندان خواهد شد. بر اساس تحقیقات بعمل آمده برخی از مدیران شهرستانی در منطقه کهمان، در درگیری اخیر پشت صحنه این جریانات را مدیریت کرده اند که بزودی تفهیم اتهام و روانه زندان می شوند.

وی با بیان اینکه کهمان سرمایه عمومی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: تمامی کسانی که در مقابل نیروی انتظامی ایستادند و از اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی منطقه ممانعت کردند شناسایی شده اند که بزودی دستگیر و به اشد مجازات محکوم می شوند!

در این گزارش به هویت فرد بازداشت شده اشاره ای نشده است.

روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، فرمانده انتظامی شهرستان سلسه از بازداشت ۱۳ شهروند دیگر در این رابطه خبر داد.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ ماه، ویدیوها و تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن نیروی انتظامی با مردم عادی در یکی از روستاهای منطقه کهمان شهرستان الشتر واقع در استان لرستان درگیر شدند.

در برخی از این ویدیوها صدای تیراندازی شنیده میشد و گفته شده چند تن از ساکنین این روستا نیز زخمی شده اند.

به گفته منابع محلی، بسیاری از درختان گردو این روستا به بهانه اینکه در بستر رودخانه و جاده هستند قطع شده‌اند و شماری از مردم روستای مذکور که از راه این درختان گردو امرار معاش می کردند به این اقدام اعتراض کرده‌اند که درگیری نیروهای نظامی با آنها را درپی داشته است.

بازداشت به دلیل انتشار تصاویر پرسینگ در فضای مجازی

oبرگزاری هرانا – یک زن در شهرستان پردیس که به دلیل جذب مشتری و کسب درامد در صفحه خود اقدام به انتشار تصاویر پرسینگ و نمونه کار خود کرده بود، بازداشت و علیه او پرونده قضایی گشوده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، بنابر اعلام بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، یک زن به دلیل انتشار تصاویر پرسینگ و تبلیغ کار خود در فضای مجازی بازداشت شد.

آقای عبدیان مدعی شد: “در پی رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا شهر بومهن، مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی ایستاگرام با آدرس مشخص اقدام به انتشار تصاویر پرسینگ کرده و در حال ترویج و گسترش آن است که با بررسی تکمیلی مشخص شد گرداننده پیج مذکور در محدوده این شهرستان درحال فعالیت است.”

وی ادامه داد: “با پیگیری صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور که یک زن است دستگیر شده و پس از انتقال به پلیس فتا انگیزه خود را از این اقدام را درآمد زایی بیان کرده است۔ این فرد جهت پیگرد قضائی به دادسرا معرفی شده است.”


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر